26 oktober 2015

Svenska dagen-bakelse

 HBL utlyste en tävling om en bakelse till svenska dagen.
(Deadline för bidrag är idag.)

Därav kom jag att fundera på hur jag skulle göra den.

Det blev en slags kombo av tre av mina favoritbakelser.
Inspirerad av dem alltså, men med eget recept och ny tvist.
Undrar om den är tillräckligt originell dock?

Bakelsen innehåller dessutom potatis
(Martha-förbundets tema för hösten, och Martha-förbundets ordförande sitter alltså i juryn).
Så det kunde väl vara ett litet plus i kanten, eller hur?

Hade väl inte på allvar tänkt skicka in ett bidrag, men för eget nöje kan man ju experimentera tänkte jag..

Mannen tyckte ju naturligtvis att jag skulle skicka in mitt recept.
Å andra sidan, vad har jag att förlora på det - absolut inget.
Ja, kanske i värsta fall, att den skulle vinna.
Bli publicerad liksom.. Haha.
Risken är inte så stor har jag på känn ;-)

Det var alltså en söt söndag hos oss.
Och nu har jag just skickat in mitt bidrag..

Fin början på veckan!!

Inga kommentarer: