13 november 2015

Lite lyx i vardagen

Eftersom veckan började med en riktigt grå och regnig måndag,
gjorde vi en sväng till Loviisan aitta.
För att tänka lite jul istället för regn och rusk.
Mera mys så liksom.

Något smått hittar man ju alltid..
..bl.a. en ljusstake till.
Köpte en till vårt Lappland redan tidigare, men den har helt enkelt inte hunnit flytta dit.
Den används morgon och kväll här hemma just nu. 



Och det är ju väldigt mysigt att i lugn och ro börja dagen med tidningsläsning i skenet av några ljus.
Vardagslyx det med, kan väl tänkas..

Men det går åt en hel del kaffe när det är så här grått och murrigt ute kan jag säga.
Även om mysfaktorn här inne börjar vara på topp.


  Den här arbetsveckan 
(som för mig iof kommer fortsätta både lördag och söndag) 
avslutades med en treatment på stans bästa Day Spa för oss båda.
  
Och efter det hämtade vi sushi, som vi beställde till idag redan förra fredagen när vi lunchade där.
Ja, på stans bästa sushiställe, naturligtvis ;-) 
- Kado.
Gissa om jag väntat hela veckan nu typ..
 Sååå gott!
Jag byter även en smarrig biff mot den här sushin any time!! 


Så ja, här varvas mycket jobb, med lite vardagslyx i movembermörkret. ;-)

 Nu skall jag ta tag i stickorna.. Har en heeel del projekt på gång på den fronten också.
Får återkomma till dem.


Fin fredag till er alla!
 
 

Inga kommentarer: