28 november 2015

Skenet bedrar - Returpost till Ellos

 Ha, där var jag och tog ut glädjen i förskott minsann.
Fint på bild, men verkligheten en helt annan!

Fy, vilken besvikelsen Ellos bjöd på.


Det började med att jag hämtade ut ett paket, en påse, som var söndrig och smutsig.
När jag väl öppnar påsen..
Ja, skinnet ser jag redan genom dess plastpåse att inte motsvarar det jag trodde att jag köpte.
Det var tovigt, såg flottigt ut och luktade dessutom illa (kufiskt).
Snabbt in med det i påsen igen.

Lampan kom i en liten papplåda, som var kantstött (efter att den fraktats i en plastpåse antagligen), men också öppnad tidigare..
Och ja, när jag väl öppnade lådan, var det helt klart att den hade varit hemma hos någon innan.
Sladden var inte fast med sin klämma, som nya lampor brukar vara, utan allt var bara "introttat" i en söndrig påse.
Lampkupan repad!
 Snabbt in med den i lådan igen.


Och till råga på allt..
Som tack för att jag handlat på Ellos, medföljde en skrynklig kupong där jag vid nästa inköp skulle få 40% rabatt på en produkt..
Den kupongen hade gått ut 29.10.2015.


Tack för den liksom!

Så ja, jag påmindes verkligen om varför jag inte handlat på Ellos
och varför jag inte kommer att göra det i fortsättning heller..
  
Otroligt långt från en shoppingupplevelse där!!


Jag betalar hellre fem gånger mera för något, för kvalitet, och är nöjd.
Får det fint paketerat och levererat.
Ja, sådant uppskattar jag verkligen.
Att man gör det där lilla extrat för att kunden ska vara nöjd. 
Det vinner man på i längden!

Så jag hoppas att ni inte blev inspirerade att beställa något från Ellos p.g.a. mitt förra inlägg (jag var ju verkligen inte sponsrad av Ellos heller).
Det är inte värt mödan, det kan jag lova!



Nu åker vi till blomsteraffären för att fixa till lite julkänsla till första advent istället! :-)
That will pay off, I'm sure!
Sedan skall vi fira lillajulen med en liten 6-årig prinsessa.


Fin lördag allesammans!

Inga kommentarer: